niedziela, 5 kwietnia 2015

Precle, precelki

PRECLE! Pychota!
        Jak byłam mała dość często odwiedzałam moją ciotkę, która mieszka w Niemczech. Ciotka od zawsze kojarzy mnie z niejadkiem (Hmmmm w sumie do dziś zdarza mi się jeść obiad z małego talerza, ale za to jem prawie wszystko, tylko małe ilości). Na pytanie ciotki: "Izaaaaa co chcesz na śniadanie?" zawsze były to "precle z masłem i bifi" (takie małe niemieckie salami). Kiedy pytała o obiad, kolacje, przekąskę- obojętnie- zawsze była ta sama odpowiedź. Ja osobiście oszalałabym z takim dzieckiem. Nie ważne ile moje wakacje u ciotki trwały, nie zjadałam prawie nic innego.
     Jedyny napój bezalkoholowy jaki akceptuję dziś to cola. Wtedy zreszta uważałam tak samo, ale chetnie też piłam Mezzo Mix (cola z pomarańczą). Byłam straszenie szczęśliwym dzieckiem będąc tam. Nikt nie marudził, że to niezdrowe. Wakacje idealne dla mnie.
       O co się rozchodzi?! O to, że przez kilka dobrych lat szukam precli w Polsce. Dlaczego nie są ogólnodostępne w każdej piekarni? Raz, podczas studiów we Wrocławiu, trafiłam na precle w małym sklepie z pieczywem przy makro i raz w Intermarche. A Mezzo Mix to w ogóle niewiadomo gdzie szukać ;( Obecnie mieszkam w Szczecinie, niby blisko Niemiec, a precli jak nie było tak nie ma. Dlaczego?


                      








8 komentarzy:

  1. Wydaje mi się, że widziałam ten napój w sklepie małpka ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za wiadomosc ;) na pewno sprawdze :)

      Usuń
    2. Dziekuje za wiadomosc ;) na pewno sprawdze :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mezzo Mix dostaniesz na Turzynie w Piotrze i Pawle (ok 10zł butelka) i przy granicy w Niemczech w Oder-Center Schwedt (ok 1euro), a precle są w Almie w Kaskadzie

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuje, musialam trafic na zly dzien, bo bylam i tu i tu kilka razy i nic z tego. Bede szukac dalej ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziekuje, musialam trafic na zly dzien, bo bylam i tu i tu kilka razy i nic z tego. Bede szukac dalej ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, ten Mezzo Mix w Piotrze i Pawle raz jest, raz go nie ma, ale precle widziałem wczoraj w Almie i było ich dość sporo :)

      Usuń