poniedziałek, 9 listopada 2015

Ravioli z żółtkiem by MasterChef Iza.

     Obiecałam, że wrzucę przepis na ravioli z żółtkiem. Oglądałam Master Chefa jakiś czas temu i jak tylko zobaczyłam wylewające się żółtko z ciasta wiedziałam, że muszę to ugotować.
A przynajmniej spróbować. Uwielbiam wszelkie potrawy z żółtkami.
   Co będzie nam potrzebne:

  • Szklanka mąki pszennej (ja zawsze używam tej widocznej na zdjęciu po prawej, nazywam ją "babciową"
  • Pół łyżeczki soli
  • 5 jajek
  • 2 duże łyżki oliwy 
  • 4 łyżki wody (tak jest w przepisie, ja dałam dwie łyżeczki)
Wszystkiemu przyglądał się Niny konik z Turkusowej pracowni





1.Mąkę przesiewamy przez sitko do miski w której będziemy wyrabiać ciasto. 

2. Wbijamy jedno całe jajko 

3. Wbijamy dwa żółtka (tak jak na zdjęciu)

4. Wlewamy oliwę

5. Wlewamy wodę 

6. Wyrabiamy ciasto

7. Wałkujemy baaaardzo cienko

8. Szklanką wycinamy kółka jak na pierogi, ja używam dość sporej szklanki ;)

9. Same żółtka kładziemy na jedno kółeczko przykrywając drugim

10. Zlepiamy boki

Uwaga: Ja wymyśliłam sobie specjalny sposób jak na zdjęciu. Kładłam kółeczko ciasta do malusiej  miseczki tak, aby boki były wyżej, żeby żółtko się nie rozlało. Na wierzch kładę kolejne kółko i o wiele wygodniej zalepiało mi się brzegi. Jak żółtko się rozleje to już jedno ravioli mniej :(


11. Gotujemy wodę z odrobiną oleju, aby ravioli się nie przykleiło

12. Do gotującej wody wrzucamy nasze małe dziełka  (ja gotowałam każde osobno)

13. Czekamy równe 3 MINUTY!

14. GOTOWE! Ja podałam z kluskami i z masłem z cebulką :) Smacznego 











2 komentarze: