czwartek, 17 marca 2016

Jestem psem. Potrafię mówić, słuchasz mnie?

              Jestem psem. Potrafię tylko szczekać. Dlaczego mnie nie rozumiesz? Staram się przekazać Ci wiele wiadomości mój właścicielu. Naucz się mnie rozumieć. Gdybym tylko znał te wasze ludzkie słowa to chciałbym, żebyś wiedział:


  • Zawsze jak wracasz do domu skaczę jak świr! Czasem siknę z nadmiaru radości. Przepraszam tak bardzo Cię kocham, że czasem nad sobą nie panuję. Poza tym Twoje wyjście nawet na chwilę to dla mnie chyba rok! Nie mam poczucia czasu, nie złość się.
  • Jestem szczeniakiem? Sikam, rzygam, robię kupy. Na poduszkę? Przepraszam! Bądź cierpliwy, wszystkiego się nauczę jeśli tylko trochę ze mną popracujesz. Nie masz cierpliwości? Pies to nie towarzysz dla Ciebie.
  • Jestem dorosłym psem i osikałem nowy dywan? Nie chciałem! Zbadaj mnie, może mam chory pęcherz, a może to ze stresu? Może coś zmieniło się w naszym dotychczasowym życiu? Nie potrafię mówić i nie umiem pokazać niektórych rzeczy w inny sposób.
  • Ktoś nowy w rodzinie? Super! Jeszcze więcej ludzi do zabawy! Ale pamiętaj jesteś dla mnie najważniejszy. Kocham całą rodzinę, ale Ty jesteś dla mnie wszystkim. Nie zapominaj o mnie, spędzajmy czas razem, nie odsuwaj mnie na drugi plan. Kocham Twoją uwagę, jak mnie tulisz, całujesz i głaskasz.
  • Nowe sztuczki? Mogę uczuć się ich całe dnie! To dla mnie wielka frajda! Znajduj na to czas, a ja w zamian będę twoim wymarzonym psem. 
  • Kocham spacery! Szczekam, wiercę się, biegam! Daję znaki, że chcę siku! Weź mnie! Weeeeeź na spacer błagam! Nie złość się, że co kilka godzin marudzę. Spacer dla mnie jest ważny tak samo jak dla Ciebie wyjście z domu. 
  • Inne psy są super! Masz tylu ludzkich znajomych, zawsze się uśmiechasz jak się z nimi spotykasz. Ja z innymi psami też jestem bardzo szczęśliwy. Bez nich zeświruję i będę niegrzeczny.
  • Nie zostawiaj mnie samego na tysiąc godzin! Oszalałeś? Nie wytrzymam bez Ciebie dłużej jak 8-10 h. No i gdzie te siki mają mi się zmieścić? Jasne, że na podłogę, też byś się zesikał na moim miejscu. 
  • Zły dzień w pracy? Szkole? Kłótnia w rodzinie? Pamiętaj, że ja Ci nic nie zrobiłem złego, nie chcę obrywać za to, że nie masz humoru. To nie moja wina. Przecież i tak Ci nic nie odpowiem. Nie wstyd Ci, się tak drzeć? Ja tam bym się wstydził na Twoim miejscu.
  • Czasem odpoczywam jakbyście nie wiedzieli. Potrzebuję chwili dla siebie, tak samo jak wy. Potrzebuję miejsca w którym będę czuć spokój. Legowisko! o! Dobry pomysł. Tylko błagam nie przeszkadzajcie jak tam wejdę. 

  • Nie jestem zabawką. Chcesz mnie sprezentować swojemu dziecku? Zastanów się proszę czy jest na tyle duże i odpowiedzialne, żeby mnie pokochało i o mnie dbało. Nie jestem maskotką. Czasem mogę nie mieć ochoty na wygłupy. 
  • Jestem już stary? Kocham Cię tak samo jak wtedy, gdy byłem szczeniakiem. Nie odstawiaj mnie na bok. Nie opuszczaj! Nie wyrzucaj! Ciebie nikt na starość nie wyrzuca. Staram się jak mogę i mimo tego, że już ledwo chodzę wciąż alarmuję całą chałupę jak chce mi się sikać. 
  • Poświęcaj mi codziennie swój czas. Nie musi być go wiele. Ale jak nie zwracasz na mnie uwagi staję się niegrzeczny. Lubię jak okazujesz mi, że jestem ważny. 
  • Tul mnie i głaskaj! Każdy lubi pieszczoty. Duży, mały, "ludź" czy zwierzak. 
  • Nie bij! Powtórz sto razy, w końcu zrozumiem. Przepraszam, ale moja psia natura już taka jest. Może dość długo się uczę, ale w końcu osiągniemy sukces. Przemocą nic nie zdziałamy, oprócz  tego, że stracę zaufanie i mogę stać się agresywny. 
















   


Kubek, poduszka, plakat dla miłośników psów można kupić na PUPILU



                           


                           



















3 komentarze:

  1. Ale słodziak! Ja mam pieska i wiem jakie to obowiązki :D


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie pies to nie jest zabawka , nie mogę zrozumieć czasami po co komu piesek jak za chwile albo go oddaja albo gdzieś podrzucają . To jest odpowiedzialność o psa musimy dbać sama mam pieska ! Twój jest prześliczny .
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Super post, słodki piesek. :-) Pozdrawiam!


    http://www.fitnesswomen.pl

    OdpowiedzUsuń